2016

Ebben az évben készült rendezvényeinkről

2016 - 2016.09.30. Hajókirándulás az Idősek Világnapján

2016. szeptember 30-án, az Idősügyi Tanács elnökeként köszöntötte negyedik alkalommal Dr. Láng Zsolt Polgármester Úr a kerületünkben élő 250 szép-korú polgárt a “Budapest” sétahajó fedélzetén, a Batthyány téri kikötőben. Az ünnepség vendége volt Varga Mihály Nemzetgazdasági Miniszter is, aki beszédében megköszönte az Idősügyi Tanácsnak, az Önkormányzatnak, hogy évről évre lehetőséget teremt az időseknek egy újabb találkozásra. Mint ahogy Miniszter Úr is kiemelte, ezen a gyönyörű napsütéses napon mindenki egy kicsit elfelejtheti a nehéz napokat és éveket, örülhetnek egymásnak a jelenlévő nyugdíjasok. A köszöntő beszédek után kifutott hajónk a kikötőből. Dani Gabriella idegenvezető és Kelemen Gyula zenész tették még szebbé napunkat. Miközben klubtagjainkkal gyönyörködtünk a csodálatos látnivalókban, kedvelt régi dallamokat és több érdekességet is hallottunk Budapest nevezetességeiről. A vendégeket a kétszintes hajóbelsőben mindenki nagy örömére szendviccsel, sós- és édes süteménnyel, üdítő itallal kínálták a felszolgálók. Ebben az évben talán ez volt az utolsó, de mindenki számára nagyon emlékezetes, szép nyári nap!

2016 - 2016.09.09. Kiscelli kiállítás

A II. kerületi Idősügyi Tanács szervezésében, szeptember 9-én a Kiscelli múzeumban jártunk, ahol a Moszkva tér-Széll Kálmán tér történetét ismerhettük meg a XVII. századtól kezdve egészen napjainkig. Tárlatvezetést is igénybe vettük, érdekes karcolatokat, magán gyűjtőktől különféle tárgyakat, ásatási leleteket, dokumentumokat, fényképeket is láthattunk. Hangfelvételek és videók is segítettek felidézni, visszahozni a múltat! A kiállítás végén megpihentünk a híres „óra" alatt, ami sok randevúnak, találkának volt a helyszíne, szimbóluma. Köszönjük az Idősügyi Tanács munkáját és szervezését, nagyon jó programon vehettünk részt!

2016 - 2016.09.08. Párkány kirándulás

Jobb időt kívánni sem lehetett volna Párkányi (Stúrovo) kirándulásunkra! Egy merész ötlet alapján elhatároztuk, hogy vonattal indulunk el őszi kirándulásunk helyszínére. Az átalakított solymári vasútállomáson volt a gyülekező, egyben megnéztük a felújított pályaudvart is, melyet nem olyan régen adtak át. Az új vasútvonalon jutottunk el Esztergomba, ahol városnéző kisvonatra szálltunk át. A szépséges Mária Valéria hídon keresztül jutottunk el Párkányba. Nagyon kényelmes és hangulatos utazás volt! Ebédig sétálgattunk, vásárolgattunk Párkány főterén, szinte mindenkinek ott lapult a táskája mélyén a híres bryndza! A Platán étteremben ki-ki kedvére megkóstolhatta a juhtúrós sztrapacskát, a knédlit. Ebéd után ellátogattunk a török fagylaltozóba, ahol még süteményt is lehetett fogyasztani. A visszaúton kisvonatunk egy rövid városnéző körutat tett velünk a csodálatos Esztergom utcáin.

De jó volt újra látni a Bazilikát! Fáradtan ugyan, de mindenki sok élménnyel gazdagodott ezen a gyönyörű napon...

2016 - 2016.06.28. Látogatás a Medveotthonba és a Grassalkovich kastélyba

Egy szép nyári napon autóbuszos kirándulásra indultunk, idei kirándulásunk célja a veresegyházi Medveotthon és a Gödöllői Grassalkovich kastély megtekintése volt. 1998-ban nyílt meg a Közép-Európában is egyedülálló Medveotthon, ahol jelenleg 35 medve talált békés, nyugodt öregkorra. A menhely többek között farkasoknak, mosómedvéknek és rénszarvasoknak is otthont nyújt. Szívbe markoló előadást hallhattunk az idegenvezetőtől. Megtudtuk, hogy milyen mostoha körülmények között tartották őket a gazdájuk, de több árva is volt közöttük, mielőtt ide kerültek. Az otthon fenyvesekkel körül vett, 5,5 hektáros területen fekszik. Természetes élőhely van számukra kialakítva, ami az állatok kényelmét és védelmét szolgálja. Maradandó élményt nyújtott időseink számára a pancsoló macik látványa, és a medvék mézzel való kényeztetése - hosszú fakanál segítségével. Nagyon jól éreztük magunkat a természet közelségében! Jó volt látni, hogy ebben az otthonban mindenki az állatok jó sorsáért fáradozik. Gödöllőn megtekintettük a Grassalkovich kastélyt, ami mindenkire nagy hatással volt. Az állandó kiállításon láttunk korabeli ruhákat, bútorokat, festményeket. Az Erzsébet királynőről készült festmény pedig mindenkit elvarázsolt! A nap fáradalmait a Francia kertben pihentük ki. Ez ismét egy csodálatos nap volt...

2016 - 2016. Születésnapi köszöntések

A Magyar Köztársaság Kormánya a szépkorúak iránti társadalmi megbecsülés kifejezése érdekében jubileumi juttatásról alkotott törvényt, mely a 90. életévét betöltött személyeknek szól. Tapasztalataink szerint minél magasabb kort élt meg valaki, annál nagyobb igénye van születésnapjának megünneplésére. Ahol szerető család van, ott a hagyományok szerint ők gondoskodnak erről. Sajnos aki családot nélkülöz, az nem élheti át ezt az élményt. Miután intézményünkben sok ember részére mi pótoljuk a „családot”, ránk vár ez a kellemes feladat! A házi ünnepségen munkatársak és klubtagok köszöntik fel az ünnepeltet, énekkel, verssel, virággal. A kilencven év feletti ünnepek esetén a Kormány által adományozott "Emléklap" is átadásra kerül. Nem maradhat el soha a születésnapi torta, amit munkatársunk készít el. Az ünnepi torta elfogyasztása után közös énekléssel zárul a kellemes délután. Az év első felében már több kerek születésnapi megemlékezésünk volt. További jó egészséget és boldogságban eltöltött életet kívánunk mindenkinek!

2016 - 2016.06.02. Apák napja

Intézményünkben 20 év óta nem volt annyi férfi klubtag, mint az utóbbi néhány évben. Idén ötödik alkalommal rendeztük meg az ünnepséget, melyen ismét szép számmal voltak jelen. Saját klubtagjaink mellett vendégül láttuk a Bem téri Gondozási Központ és a Gondviselés Háza klubtagjait is. Ismét vidám, örömteli percekkel teli délutánnal köszöntöttük az Apákat. A Dél-Pesten működő énekstúdióból Horváth Erika és Juhász László énekesek szolgáltatták a műsort, akik Operett-musical gála koncerteken rendszeres lépnek fel, operett színdarabokban is játszanak, mint például Csárdáskirálynő, Lili bárónő, Mária Főhadnagy. A széleskörű repertoárból 45 percnyi operett műsort adtak elő, majd régi magyar táncdal slágerek következtek. Az idei apró ajándékunk egy különleges, az ünnepi alkalomra készült "Apák napi" kitűző volt, mely feltűzéséről munkatársaink gondoskodtak. A jó hangulatú programunk végén ismét nem maradhatott el az Apák kívánságára készített túrós palacsinta…!

2016 - 2016.05.04. Anyák napja

Anyák napja ünnepét Magyarországon 1925-ben tartották először, azóta is május első vasárnapja az édesanyák tiszteletéről szól. Minden évben meleg szívvel várják nyugdíjasaink ezt a megható ünnepséget. Idén munkatársaink állítottak össze műsort, virággal, versekkel és énekekkel köszöntötték az édesanyákat, nagymamákat, dédnagymamákat. Ez az az ünnep, mikor mindenki mélyen magába száll, és megkönnyezi a kedves szavakat.

2016 - 2016.04.28. Jelmezbál

Jó hangulatban telt az idei bálunk is, melyre meghívtuk a kerületi Gondozási Központok klubtagjait is. Az esemény hangulatát fokozta a "Fogj egy sétapálcát..." című zenére betanult táncos koreográfia, melyet a Kazinczys klubtagok adtak elő. A "fellépésre" mindenki nagy izgalommal készült, mely jutalma a hatalmas taps volt! A munkatársak pedig country táncosokká változtak, és igyekeztek a betanult lépéseket átadni a jelenlévőknek.