2013

Ebben az évben készült rendezvényeinkről

2013 - 2013.05.14. Bodajk

Kirándulás Jásd – Bodajk – Csesznek – Bakony

Buszos kiránduláson voltunk a Bem téri idősek klubjával. Gyönyörű Bakonyi táj szépségeivel ismerkedtünk, élveztük a friss levegőt a vadvirágos mezők és rétek illatát. Zarándok utunk első állomása Bodajk volt, ez a kegyhely csodás gyógyulásokról tanúskodik. Jásdon a szentkúthoz vezetett az utunk itt megpihentünk, és teret adtunk az elmélkedésnek. Elsétáltunk az Öreg Bakony északi részén lévő, 350 m magasságban álló, romos Cseszneki várhoz. Gyönyörködtünk a vidék szemet kápráztató természeti csodáiban.

2013 - 2013.06.06. Babakiállítás

“III. Babák és jelmezek régi tárgyak között” kiállítás 2013. június 6-16-ig.

Intézményünk három önálló kiállítást szervezett a Klebelsberg Kultúrkúriában. Törekvésünk mindig az volt, hogy klubtagjaink saját munkáit mutassuk be. Az első kiállítás 2007-ben volt. Két klubtagunk baba és jelmez gyűjteményét állítottuk ki. Általában mások által kidobott, szükségtelenné vált, sokszor megrongálódott tárgyakból állt össze a kollekció. A hölgyek évek óta töretlen lendülettel hozták rendbe a babákat. Minden babához egy történet fűződik. Saját ötletük alapján öltöztették fel maguk által vart ruhákba mindenféle kiegészítőkkel együtt, s nevezték el őket. 2008-ban a kiállítást szintén saját készítésű kézimunkákkal, gobelinekkel egészítettük ki. Ezeken a kiállításokon több oktatási intézmény diákja is megfordult, 300 közeli látogatónk volt. 2013-ban szervezett kiállításunkat klubtagjaink saját régi személyes tárgyaival, illetve saját készítésű tárgyaival egészítettük ki. Ez a kiállítás ismét nagy sikert aratott a látogatók körében, mely száma meghaladta a 440 főt!

2013 - 2013.07.04. Tihany

A közlekedés minden formáját igénybe véve, kis csapatunkkal a Magyar Tengernél jártunk. Úti célunk a Tihanyi Apátság volt. Először egy rövidfilmet néztünk meg, majd idegenvezetői segítséggel megtekintettük a templomot és az altemplom kincseit. Nézelődtünk és pihentünk a város főterén, majd kis vonattal eljutottunk a tihanyi hajókikötőbe. Sétahajóval érkeztünk meg Siófokra, közben megcsodálhattuk a Balaton gyönyörű, tiszta kék vizét, a vitorlásokat és az első bátor fürdőzőket. Siófokon áztattuk egy kicsit fáradt végtagjainkat a vízben, majd rövid kikötői séta után elindult vonatunk vissza, Budapestre. Gyönyörű napsütésben egy szép napot töltöttünk el a Balatonnál!

2013 - 2013.09.26. Somogyvár

A Bem téri Gondozási Központ klubtagjaival közös autóbusz kirándulást szerveztünk. Nagy volt az érdeklődés, közel 50 fővel indultunk el, gyönyörű napsütésben. Klubunk állandó vendége, Gyócsi László író-újságíró kezdeményezésére utaztunk Magyarország harmadik legnagyobb emlék helyére. Kirándulásunk témája: “Egy legenda nyomában Somogyváron, barangolás, történelmi helyszíneken”. Megnéztük Szent László első temetkezési helyét, amelyre ebben az évben, ünnepi sorozattal emlékeztek meg és avatták emlékhellyé. Ennek az eseménynek lehettünk mi is a részesei. Gyógynövényekkel és gyönyörű virágokkal ismertettek meg bennünket, külön előadó segítségével. Ellátogattunk az erdő közepén található forráshoz, melynek csodatévő erőt tulajdonítanak. A legenda szerint itt mosta meg kezét István király, Koppány legyőzése után. A déli órákban elfogyasztottuk ebédünket, majd megnéztük Öreglakon az író szülői házát. Egy kis vendéglátás és rövid pihenő után a kora esti órákban tértünk haza feltöltődve, szinte újjászületve.

2013 - 2013.10.01. Idősek világnapja hajókirándulás

Hajókirándulás 2013 Idősek Világnapja

Az idősek világnapja alkalmából Dr. Láng Zsolt Polgármester Úr a Batthyány téri kikötőben, a “Budapest” sétahajó fedélzetén köszöntötte klubtagjainkat, illetve 250, a II. kerületben élő, szépkorú polgárt is. Köszönetét fejezte ki azért a közös sikerért, amelynek eredményeképpen szeptember végén átvehette az Idősbarát Önkormányzat díjat a Parlamentben. Az ünnepség vendége volt Varga Mihály Nemzetgazdasági Miniszter is, aki az idősebb generáció iránti tiszteletét és megbecsülését hangsúlyozta ki köszöntőjében. A köszöntő beszédek után egy 99 éves néni megköszönte a II. kerületnek, illetve Polgármester Úrnak, hogy gondoskodnak a kerület nyugdíjasairól. A vendégeket a kétszintes hajóbelsőben friss pogácsa és üdítő fogadta. A köszöntők után szép napos, bár kissé szeles időben futott ki a hajó a kikötőből. Nem mindennapi módon, a Dunáról tekintethettük meg idegenvezetéssel Budapest nevezetességeit. Sokáig emlékezetes maradt mindenki számára az “Idősek hónapja” megnyitó ünnepsége!